Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L88i25b56u96š74e 23P98a94l98k72o81v26á 5111813287349

R^karma-jen by mě zajímalo kdo bude hnán k odpovědnosti a zda vůbec bude někdo odsouzen:-/

+2/0
doporučit
22.3.2019 11:59
Foto

A49d94a76m 84C56h21a56d53i95m72a 3504190235

Díky za info. V článku píšou: ''...Many airlines, especially low-cost carriers like Indonesia’s Lion Air, have opted not to buy them — and regulators don’t require them.''

Dá se tedy předpokládat, že nízkonáklodové společnosti jsou méně bezpečné? Jsem tedy naivně předpokládal, že bezpečnost musí mít všude zajištěnou na 100%.. :-/

+2/0
doporučit
21.3.2019 23:25

R53o28m24a63n 56B28l18a74ž24e76k 6362714540718

Tohle je mazec.

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/500099-system-rizeni-v-boeingu-737-max-byl-nebezpecny-schvalovani-typu-uspechali.html

+1/0
doporučit
22.3.2019 12:06
Foto

J59a89r17o72m93í67r 59Š93i83š11a 3920493761677

blb z Nokie:-)

+1/0
doporučit
22.3.2019 11:48

R13o10m12a71n 88B81l55a53ž67e62k 6542624200598

To je tak, když si Boeing dělal u tohoto letadla certifikace na provoz sám, protože FAA dle vlastních slov nemá dostatečný počet lidí, aby to stíhali. Takže výrobce si sám schvaluje zda je či není letadlo způsobilé pro provoz. :-P

+1/0
doporučit
22.3.2019 11:17
Foto

P35a27v49e22l 12V49r96b62a 1886989558514

Jaroslave, předně tě zdravím a díky za článek. I když můj komentář nemůže být objektivní, protože mi chybí znalosti z hlediska všeho, co musí letadlo mít, aby bylo bezpečné. Tu a tam koukám na dokumenty k leteckým katastrofám a je kolikrát neuvěřitelné, jaké maličkosti způsobí tragédii.

+1/0
doporučit
22.3.2019 9:09
Foto

H62a58n44a 23V69l17k50o49v71á 9235744632814

R^ Dávám Vám karmu, zejména za MBA, ale myslím si že ohledně letadel je to největší ostuda pro Boeing.

Záplatovat konstrukční řešení softwarem který notabene za krize musí posádka hledat v manuálu....

O letadlech vím pouze to co běžný cestující, nicméně tohle mne trošku děsí.

+1/0
doporučit
22.3.2019 6:59

M71i25c15h32a53l 28S41e56d10m67í65k 3609805466371

Pokud vím, tak nejde jen o SW, ale také o výstražnou kontrolku, že automatický systém vyvažování má nějaký problém. Jako celek to doposud byla volitelná výbava letadla, nyní to Boeing přidá do všech letadel spolu s dalšími úpravami, na nichž pracuje.

.

Požadavky na bezpečnost v civilním letectví jsou srovnatelné s požadavky na funkční bezpečnost v průmyslu podle normy IEC61508 na úrovni SIL4 (používá např. železnice). Jenže pro SIL4 je vyloučeno spolehnout se bez dalšího na údaje z jednoho snímače, musí být minimálně dva. B737MAX sice má dva snímače úhlu náběhu, ale výstraha jejich nesouladu dosud byla volitelným doplňkem letadla!!! Při havarovaném letu v říjnu snímače vykazovaly rozdíl 20°, ten chybný zásahy MCAS poslal letoun k zemi.

SW zřejmě neobsahuje dostatečnou diagnostiku chyby snímače úhlu náběhu. Boeing se to po říjnové havárii snaží doplnit spolu s dalšími opatřeními. Zdá se, že při vývoji trestuhodně zanedbali analýzu rizik, která by při realistickém zpracování musela ukázat možnost katastrofy, která 2x proběhla. V Boeingu, ale i v FAA je něco mimořádně shnilého, že se něco takového mohlo stát. Uvidíme, jaké poučení z krizového vývoje Ústřední výbor leteckých katastrof vypracuje.

+1/0
doporučit
21.3.2019 23:38

J70i49r21k12a 26B47r28u95n19n53e91r 4478222709867

R^

+1/0
doporučit
21.3.2019 23:23

BLOGER 2018

BR17

Finále je tu! Hlasujte pro svého favorita a vyhrajte.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz