Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na technet.cz Pavel Kasík včera večer publikoval pěkný a čtivý článek o včerejší přednášce Michaela Atiyaha s ironickým názvem "„Je to jen bonus!“ Slavný matematik největší záhadu vyřešil jinou záhadou". Nadpis článku je dle mne vtipné a diplomatické vyjádření toho, že prezentace důkazu je neúplná.

Možná matematici chybějící části důkazu doplní, možná ukáží, že to doplnit nejde. Uvidíme.

Viz

https://technet.idnes.cz/riemannova-hypoteza-michael-atiyah-prednaska-dukaz-fh2-/veda.aspx?c=A180923_191457_veda_pka

1 0
možnosti
Foto

Dodatek

„Je to jen bonus!“ je silná ironie. :-)

1 0
možnosti

Nejvíce informací k Todd funkci jsem našel zde:

https://drive.google.com/file/d/1WPsVhtBQmdgQl25_evlGQ1mmTQE0Ww4a/view

Zejména odstavec 3.4 a pak 8.8 a 8.9 pokud se týká Todd polynomů.

Ale souvislost mi zatím není zcela zřejmá.

1 0
možnosti

Pardon, omlouvám se, překoukl jsem se, 8.8 a 8.9 jsou odkazy na vzorce, příslušný odstavec má číslo 8.3.

1 0
možnosti
Foto

K článku jsem přidal další dodatek

Přednášku jsem si pustil znovu zde

https://hitsmediaweb.h-its.org/Mediasite/Play/35600dda1dec419cb4e99f706197a3951d?autoStart=false&popout=true

a nastavil si ji tak, že jsem se díval na diáky (slides) a přitom jsem poslouchal, co Sir Michael říká. Díky tomu jsem jí teď mnohem lépe rozuměl a změnil jsem na ní názor. Nejsem odborník na teorii čísel, abych to mohl s jistotou posoudit, ale nabyl jsem dojmu, že by jeho důkaz mohl být správný. Vše vlastně řeší ta záhadná Todd funkce, kterou jsem neznal. Prý přišla z fyziky, ale zatím jsem o ní nic mimo jeho přednášku nevygoogloval.

1 0
možnosti
Foto

Snažili jsme se dívat na online přenos na konferenci týkající se formální matematiky (tj. nejsme odborníci na teorii čísel), moc tomu nebylo rozumět, a usoudili jsme, že to spíš nemá.

Zejména nikdo (na Internetu) neví, co je ta jeho "Todd function", která to celé "kouzelně" vyřeší. Jeho důkaz byl na jeden slide, který (asi) využíval vlastnosti té Todd funkce, ale neplynulo z toho, kde se vůbec využijí vlastnosti zeta funkce, nebo kde se využije ten předpoklad, že reálná část b je různá od 1/2...

A mně je taky dost podezřelé, že by ta Todd funkce měla být polynomiální na každé konvexní množině -- z toho by mělo plynout, že je polynomiální jako celek (ale nemám zkušenosti s funkcemi v kvaternionech, takže tam to možná neplatí... vlastně pořádně nevím, co je v kvaternionech polynom)

1 0
možnosti
Foto

Díky Vám za přečtení článku a komentář.

Jak jsem v článku napsal, přednáška mne zklamala. Pustil jsem si jí zatím jen jednou a jak jsem napsal, viděl jsem tam 35 minut všeobecného povídání a bonmotování, pak ten jeden slide, kde je jeho důkaz sporem shrnut a pak trochu povídání a diskuse.

Pustím si ji od 35 minuty ještě jednou zde

https://hitsmediaweb.h-its.org/Mediasite/Play/35600dda1dec419cb4e99f706197a3951d?autoStart=false&popout=true

Je mu chvílemi těžko rozumět, zde si však mohu přepínat na diáky pomocí ikonky vpravo (swap media elements).

A počkám jaké texty a videa o této přednášce na internetu vyjdou. Možná jen vtipkoval, staříci mývají specifický druh humoru. ;-)

PS. Vždyť on tu Todd function sám definoval zde

https://www.google.com/search?q=todd+function&rlz=1C2EJFA_enNL743NL743&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwil-eK3kNTdAhXMalAKHbU_BvEQsAR6BAgFEAE&biw=1280&bih=579&dpr=1.5#imgrc=R5911DHL38bdRM:

PS. Skutečně jste on line viděli celý přenos? Vždyť jim spadl server.

1 0
možnosti

Díky za článek a odkazy na téma Riemannovy hypotézy. Jako technika mne to donutilo si připomenout partie matematiky z VŠ a byl jsem překvapen, jak příjemné to ve srovnání s dennodenními starostmi bylo. Jsem zvědav, jak to dopadne. Podle mne nebyl proveden úplný důkaz, spíše jen naznačena cesta (otázkou zůstává, zda správná). Těším se na pokračování článku. R^

1 0
možnosti
Foto

Díky za návštěvu a komentář. Plně s Vámi souhlasím.

1 0
možnosti
Foto

K článku jsem právě přidal dodatek.

1 0
možnosti
Foto

Právě jsem si přednášku doposlechl. Přednáška mě dosti zklamala. Sir Michal nejprve 35 minut celkem jen plkal, byť k věci, a v následujících 15 minutách velmi zhruba nastínil jeho důkaz původní verze Riemannovy hypotézy. V každém případě ještě hodně práce zbývá.

Zmínil, že nabídl články k publikaci. Jeden článek by měl vyjít. Přítomnému diskutérovi slíbil, že mu dá psanou verzi důkazu.

Přednášející poznamenal, že svět trpí tím, že je diskriminován kvůli svému věku a vědecké žurnály mu nechtějí články publikovat.

Teď nevím, co si o tom mám myslet. Nechám si to projet hlavou, něco si o tom ještě přečtu a pak zde o tom na mém blogu něco napíši.

1 0
možnosti

R^

Pustil jsem si jen audio. O změně proměnné jsem se dozvěděl až zhruba po 40. minutách o ničem a pak jsem jen zaslechl, že by ty peníze měl dostat - to už jsem se opravdu nesoustředil. :-)

Na kvalitu blogů to samozřejmě nemá vliv, takže karma.

1 0
možnosti

Na tomhle přehrávači je to lepší, dají se prohodit ty dva záběry, takže je líp vidět prezentace.

https://hitsmediaweb.h-its.org/Mediasite/Play/35600dda1dec419cb4e99f706197a3951d?autoStart=false&popout=true

1 0
možnosti
Foto

Díky, super.

Pustím si to ještě jednou. Je mu chvílemi těžko rozumět, zde mohu přepínat na diáky pomocí ikonky vpravo (swap media elements).

0 0
možnosti

Pánovi držím palce. Jsem zvědavý a čekám na Váše pokračování. R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 264
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1142x
Matematik, logik a informatik. Vystudoval na Matematicko-fyzikální fakultě Karlovy university v Praze (RNDr. a CSc.). Od roku 1977 žije v Nizozemsku. Zde pracoval ve výzkumu, jako docent informatiky na univerzitě a v softwarovém průmyslu.
Agnostik. Levicový liberál - liberál se sociálním cítěním v původním slova smyslu, tj. ne neomarxista, kam bohužel mnozí levicoví liberálové v posledních letech sklouzli.
Má rád hudbu, literaturu, filosofii, historii, vědu a sport. Mluví šesti jazyky a rád cestoval. Rád čte i píše.
Od listopadu 2012 starobní důchodce, který si - přiměřeně svému věku :-) - užívá života a dělá věci, na které dříve neměl dostatek času.
 



 

Pokud chcete vidět seznam rubrik a další informace, tak níže klikněte na "+ více".

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

Co právě poslouchám

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky