Děkujeme za pochopení.
H64a17n78a 71V58l12k10o79v63á
Dávám Vám karmu, zejména za MBA, ale myslím si že ohledně letadel je to největší ostuda pro Boeing.
Záplatovat konstrukční řešení softwarem který notabene za krize musí posádka hledat v manuálu....
O letadlech vím pouze to co běžný cestující, nicméně tohle mne trošku děsí.
J10a72r32o45s36l73a46v 51C69h29u11d79á44č64e15k
Díky za návštěvu a komentář.
Mladí MBA často za moc nestojí. Existují však mezi nimi možná i výjimky. Špatných jsem potkal pár. Jednoho dobrého. Ten však nebyl mlád, měl mnoho let praxe.
M96i39c42h10a54l 39S89e33d27m91í97k
Pokud vím, tak nejde jen o SW, ale také o výstražnou kontrolku, že automatický systém vyvažování má nějaký problém. Jako celek to doposud byla volitelná výbava letadla, nyní to Boeing přidá do všech letadel spolu s dalšími úpravami, na nichž pracuje.
.
Požadavky na bezpečnost v civilním letectví jsou srovnatelné s požadavky na funkční bezpečnost v průmyslu podle normy IEC61508 na úrovni SIL4 (používá např. železnice). Jenže pro SIL4 je vyloučeno spolehnout se bez dalšího na údaje z jednoho snímače, musí být minimálně dva. B737MAX sice má dva snímače úhlu náběhu, ale výstraha jejich nesouladu dosud byla volitelným doplňkem letadla!!! Při havarovaném letu v říjnu snímače vykazovaly rozdíl 20°, ten chybný zásahy MCAS poslal letoun k zemi.
SW zřejmě neobsahuje dostatečnou diagnostiku chyby snímače úhlu náběhu. Boeing se to po říjnové havárii snaží doplnit spolu s dalšími opatřeními. Zdá se, že při vývoji trestuhodně zanedbali analýzu rizik, která by při realistickém zpracování musela ukázat možnost katastrofy, která 2x proběhla. V Boeingu, ale i v FAA je něco mimořádně shnilého, že se něco takového mohlo stát. Uvidíme, jaké poučení z krizového vývoje Ústřední výbor leteckých katastrof vypracuje.
J10a59r11o76s90l58a28v 52C96h48u21d38á10č32e37k
Díky za velmi správný komentář.
A76d91a24m 47C94h81a34d64i44m93a
Díky za info. V článku píšou: ''...Many airlines, especially low-cost carriers like Indonesia’s Lion Air, have opted not to buy them — and regulators don’t require them.''
Dá se tedy předpokládat, že nízkonáklodové společnosti jsou méně bezpečné? Jsem tedy naivně předpokládal, že bezpečnost musí mít všude zajištěnou na 100%..
J67a32r75o55s40l46a35v 24C44h73u77d70á81č36e46k
Uvažujete logicky. Takto však neuvažují manažeři firem. Jsou často hloupí kariéristé a často i nemorální. Jde jim jen o krátkodobý zisk a pracují dle hesla "po mně potopa".
Mně však nejvíce překvapilo to, že vitální část bezpečnostních systémů není povinná.
Důvodů pádu letadel však bylo asi více. Například to, že piloti Boeing MAX 737 nebyli zaškoleni do toho, co mají v jistých situacích dělat.
Jádro problému dle mne však je to, že Boeing 737 MAX je velmi špatné letadlo, který není možné jednoduše opravit. Jeho aerodynamika je špatná a ta se opravuje softwarem. Dělal jsem léta v softwarovém průmyslu. Tam se říkalo, že systém starší sedmi let se už nedá opravovat, ale musí se postavit znovu. A to jde jen o software. Tady se jedná o špatný hardware, který se softwarově opravuje. To jde bezpečně jen do jisté míry.
Smutné je, že krásné a vynikající letadlo Concorde mělo v USA potíže s povolením na významných letištích moci přistávat. To způsobovalo jeho výrobci finanční problémy. Když pak jeden Concorde spadl (jen díky jednomu špatnému dílu), tak firma zkrachovala.
J95a89r95o76s51l18a73v 12C84h87u63d26á27č94e64k
Díky.
- Počet článků 264
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1142x
Agnostik. Levicový liberál - liberál se sociálním cítěním v původním slova smyslu, tj. ne neomarxista, kam bohužel mnozí levicoví liberálové v posledních letech sklouzli.
Má rád hudbu, literaturu, filosofii, historii, vědu a sport. Mluví šesti jazyky a rád cestoval. Rád čte i píše.
Od listopadu 2012 starobní důchodce, který si - přiměřeně svému věku :-) - užívá života a dělá věci, na které dříve neměl dostatek času.
Pokud chcete vidět seznam rubrik a další informace, tak níže klikněte na "+ více".
Seznam rubrik
- Nezařazené
- Kultura
- Víra, náboženství a církve
- Čeština
- Věda a technika
- Společnost
- Láska a partnerství
- Ekonomika a finance
- Bitcoin
- Politika
- Praha
- Nizozemsko - Scheveningen
- Nizozemsko - ostatní
- Sport
- Osobní
- Blogování na iDnesu
Oblíbené blogy
- Do Thu Trang
- Karel Drábek, příroda, ekologie
- Radek Folprecht, hrady, zříceniny, města atd.
- Jan Borovička
- Aneta Coufalová, profesionální fotografie
- Miluše Ondrejátová, fotoblogy
- Anna Grosmanová (recepty)
Oblíbené články
- Helena Čížková, Na délce nezáleží
- Barbora Topinková, Šmok roku 2011 (břitká satira)
- Karel Čapek, Kousek pravdy
- Peter Westbroek: Život jako geologická síla (recenze)
- Česká strava - fotoblog
- Proti Masarykovi, proti Benešovi, proti lidem i proti národu
- Pěkné fotografie a povídání
- Prague 34 Gigapixel Panorama Photo
- Cesta do hlubin fraktálovy duše
Co právě poslouchám
- Stéphane Rousseau - Moi, Si J'Etais Une Femme
- A. Dvořák, Houslový koncert a moll, Josef Suk
- J.S. Bach, Ciaccona, Julia Fischer (1/2)
- J.S. Bach, Ciaccona, Julia Fischer (2/2)
- J.S. Bach, Ciaccona, Yehudi Menuhin (1/2)
- Jean Ferrat - L'Amour est Cerise
- Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
- N. Urbánková - Závidím (nádherný text J. Grossmanna)
- Françoise Hardy - La maison où j'ai grandi, Il est des cho
- Françoise Hardy - Ci sono cose più grandi (původní text)
- Barbara - Ma plus belle histoire d'amour