Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a58r98o19s38l31a33v 21C92h44u43d72á93č90e90k 7344915436945

Srovnání článků v německých a francouzských novinách opět ukázal velký rozdíl povah mezi Němci a Francouzi. Zatímco Němci si myslí, že po volbách skoro všichni půjdou za vítězem (za svým novým Führerem), tak Francouzi jsou jiného názoru. Mnozí z nich volili Macrona jen jako menší zlo, protože nechtěli Le Penovou jako prezidentku. Teď se zase budou mezi sebou dohadovat, jak dál. Viz článek na iDnes

http://zpravy.idnes.cz/francie-volby-nemecky-francouzsky-tisk-macron-fqv-/zahranicni.aspx?c=A170508_094748_zahranicni_fka

0/0
8.5.2017 14:25

J14a59r44o81s93l22a49v 59C60h85u23d36á64č76e28k 7354185956295

Dle prvních prognóz po volbách Macron druhé kolo voleb vyhrál s 65 procenty hlasů. Výsledek tedy dle očekávání.

0/0
7.5.2017 21:07

P13a61v94e19l 65K92u77c62h74t55a 4566321727934

Myslím, že paní Le Pen by nedostala více hlasů i kdyby soupeřila s Fillonem. Nechci lacině opakovat názory i seriozních odborníků, že nemá kromě nacionálnějšího přístupu vlastně žádný program. Něco tam je ale uzavřenější přístup není pro zemi s vysokými náklady na práci řešení. Samozřejmě - omezit imigraci, vymýtit ilegální, boj s muslimy, v tom souhlas, ale to nestačí.

0/0
7.5.2017 21:46

J91a48r43o38s63l85a69v 77C69h47u97d65á78č65e54k 7674825936145

V podstatě s Vámi souhlasím.

Podobné je to s Geertem Wildersem v Nizozemsku. Mnozí s ním souhlasí s potřebou omezit ilegální imigraci. Wilders však nemá kompletní program, např. jak dále řídit ekonomiku, školství atd. Navíc, většina Nizozemců si nepřeje vystoupit z EU ani z Eurozóny, což si Wilders přeje. Proto sice v posledních volbách získal dost hlasů, ale jeho strana se nestala nejsilnější strana v parlamentě. Tragické však je, že ač jeho strana se stala druhá největší strana v parlamentu, tak s ním nikdo nechce spolupracovat a tudíž nemá žádný přímý vliv na politiku. Jen jako nejsilnější opoziční strana. To se může v budoucnosti vymstít.

0/0
7.5.2017 22:06

M88i80l98a94n 92R51a14d40e47k 3937136381221

jen pripominka k Marii Antoinette a kralovi. On se snazil dostat zemi z krize, ale globalni ochlazovani melo za nasledek male urody, on byl prvni kral ktery nejen ze nerozhazoval, ale setril kde mohl, drzel u huby nejen manzelku ale celou rodinu a pribuzne, coz se mu dost nevyplatilo. Delal reformy hospodarstvi, ale situace se hroutila i tak. Revoluce tutu situaci o mnoho zhorsila, a zlepsilo se to az po delsi dobe, zacinalo byt tepleji, pak zacala prumyslova revoluce, atd. Obeslo by se to i bez toho krveproliti, a nechapu proc sakra to Frantici stale oslavuji, a svet se na francouzkou revlouci diva s poklidem. To je jako oslavovat VRSR.

Ale kral i s rodinou zaplatil za hrichy svych predku.

Ja v hrichy otcu neverim, ale Stvoritel nebo Svet, jak chcete je jineho mineni. Totez se stane i v budoucnu.

+1/0
7.5.2017 19:50

J29a43r26o43s89l70a31v 36C51h43u24d96á53č86e36k 7324935916605

Díky za návštěvu a příspěvek do diskuse.

Odpovím Vám po večeři. First things first.

0/0
7.5.2017 19:57

J52a43r90o93s96l55a90v 33C32h48u74d74á41č34e78k 7314625326645

Máte pravdu v tom, že Ludvík XVI se snažil šetřit a zemi reformovat. Bránila mu v tom však především šlechta a někteří jeho příbuzní. Pěkně je to popsáno zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ludv%C3%ADk_XVI.

Také nechápu, že Francouzi tuto revoluci, která stála životy mnoho nevinných, tolik oslavují.

0/0
7.5.2017 20:45

J95a61r67o62s55l66a12v 51C16h25u80d45á54č42e60k 7944305346455

Pro nás tehdy bylo důležité, že bratr Marie Antoinetty Josef II se z francouzské revoluce poučil a pokračoval v reformách své matky. On se asi ani moc poučovat nemusel. Česká Wikipedie o něm píše: "Byl jedním z nejdůležitějších panovnických představitelů evropského osvícenství, prosadil řadu osvícenských reforem." Byl vzdělaný panovník, který celkem rozumně ve své říši vládl. V každém případě předešel tomu, že v jeho monarchii došlo k revoluci podobné té francouzské. Stejně jako ve Francii největší odpůrci v Habsburské Vídeňské monarchii byli v řadách šlechty.

0/0
7.5.2017 20:56

P69a51v65e47l 81K60u76c11h88t27a 4316331137664

Bohužel císařoval jen 10 let.

+1/0
7.5.2017 21:49

J40a92r89o87s34l91a55v 48C75h51u85d92á42č23e45k 7134545856915

Máte pravdu. Nejsem historik, takže to pořádně nemohu posoudit. Z článků a historických filmů jsem však pochopil, že byl celkem slabý panovník.

0/0
7.5.2017 22:10

J79a98r58o78s17l85a53v 77C83h30u81d21á24č48e24k 7494705176955

Pardon, Vy jistě myslíte, že Josef II panoval pouze 10 let. V tom máte pravdu.

Já jsem však v mé odpovědi myslel Ludvíka XVI. Ten byl slabý panovník.

Omlouvám se za chybu.

0/0
7.5.2017 22:28

P41a89v30e75l 23K60u87c27h62t65a 4846721457414

Mezi největší odpůrce patřila i církev, rušení klášterů nevyvolávalo nadšení.

+1/0
7.5.2017 21:51

J33a67r48o60s84l14a43v 55C18h35u66d63á37č47e78k 7914525386175

Souhlas. Však také revolucionáři a "revolucionáři" to pak církvi nandali i s úroky, dle mne až velmi tvrdě.

0/0
7.5.2017 22:08

J23a94r70o13s85l96a90v 88C32h87u92d21á84č50e87k 7554985636635

Omlouvám se, Vy jistě myslíte, že mezi největší odpůrce Josef II patřila církev, ne Ludvíka XVI. V tom máte pravdu, i když ve Francii to platilo také.

0/0
7.5.2017 22:35

J72a50r33o64s63l22a84v 23C19h34u20d36á77č59e49k 7694295816515

Ještě dodatečné vysvětlení, proč jsem dal do jednoho článku téma lásky a revoluce? Za prvé, jak jsem v perexu napsal, že jde dle mne o dvě velmi kontroverzní záležitosti. Za druhé proto, že jsem článek chtěl publikovat 1. máje, který se v Česku slaví jako svátek práce i jako svátek lásky. :-)

Nestihl jsem ho však do 1. května napsat, tak jsem jej publikoval až dnes při příležitosti francouzských prezidentských voleb.

0/0
7.5.2017 19:42
Foto

J69a95n 80Ř55e62h96á50č26e75k 7810486241385

No, bohužel lidstvo začne konat obvykle až když dojde k průšvihu, takže to vidím spíš na pár dalších let setrvačnosti a pak revoluce... Dík za článek R^

+2/0
7.5.2017 18:55

J84a65r66o88s40l17a90v 10C82h80u63d22á60č24e61k 7444805676735

Dík za návštěvu a příspěvek do diskuse.

Asi máš pravdu. Bohužel, čím déle se bude čekat a čím to bude horší, tím větší a surovější ta revoluce (vlastně kontrarevoluce) bude.

+2/0
7.5.2017 18:59

J56a93n 67R85á26ž 1869363234470

Jsme svědky velkého rozdílu v tom, jak je státem chápána svoboda. Na jedné straně, kdo by chtěl využít ústavou chráněnou svobodu vlastnictví spolu se stejně hájenou svobodou podnikání a rozhodl se provozovat kuřáckou restauraci, tak mu to politici nedovolí. Na druhé straně když někdo obsadí cizí budovu a provozuje tam ilegálně společenské centrum pro anarchisty, tak i když porušuje ústavou hájenou nedotknutelnost vlastnictví, je za to od většiny politiků tolerován a dokonce podle některých je toto porušení zákona považováno za projev svobody.

I toto rozdílné chápání pojmu "svoboda" je ve své podstatě důsledek Francouzské revoluce.

P.S. Od de Saint-Exupéryho mám raději Citadelu, než Malého Prince a Bastiatův Zákon mi nedávno doporučil přítel, za což mu tímto děkuji.

"Život, schopnosti, výroba, jinými slovy: Individualita, svoboda, vlastnictví- to je člověk. Tyto tři dary od Boha, i přes vychytralost a lstivost politických vůdců, předchází veškeré legislativě a jsou jí nadřazeny." (Bastiat)

+1/0
7.5.2017 18:11

J46a13r73o93s95l34a70v 21C69h18u61d38á80č67e87k 7414685936475

Díky za příspěvek do diskuse.

V podstatě souhlasím, ale ne se vším. Je to však složitější. Moderní lidská společnost je složitá a její zákony i ústavní si vlastně protiřečí, pokud se přesně nevymezí základní pojmy, jako je svoboda, a to je těžké.

PS. Mrkl jsem teď na Váš blog. Mohu se zeptat, proč jste přestal psát nové články?

0/0
7.5.2017 18:55
Foto

F44r15a45n17t17i90š30e69k 98K48š78í62r 2269686545

Mám rád dva Francouze, kteří mě svým dílem ovlivnili. První byl Antoine Marie Roger de Saint-Exupéry , toho ale časem zastínil Claude Frédéric Bastiat . Tohoto druhého Francouze si čtu stále a stále nalézám nové a nové myšlenky.

Nejzajímavější na jeho díle, je to, že mě připadá, jako by ho psal dnes. Viz takový Zákon.

http://bastiat.cz/zakon/

+1/0
7.5.2017 16:03

J96a19r85o66s86l89a13v 91C35h28u39d91á88č15e35k 7264315486905

Díky za příspěvek do diskuse.

Malého prince od Antoine de Saint-Exupéry jsem četl již několikrát a moc se mi líbí.

Na ekonoma a spisovatele Claude Frédéric Bastiat jsem právě teď koukl na anglické Wikipedii. Zdá se zajímavý. Možná si o něm nebo i od něho jednou něco přečtu.

0/0
7.5.2017 16:23

J18a12r38o94s82l73a35v 35C31h41u16d91á91č83e82k 7584125736805

Na ten Zákon jsem teď také koukl. Můj první dojem je dobrý, cituji

"Člověk může žít a uspokojovat své potřeby pouze nepřetržitou prací, neustálým užíváním svých schopností k zpracování přírodních zdrojů, které je původem vlastnictví.

Ale také platí, že člověk může žít a uspokojovat své potřeby přivlastňováním a spotřebováváním produktů práce druhých, což je původem loupeže.

Jelikož se člověk ve své přirozenosti snaží vyhýbat strasti – a jelikož práce sama o sobě je většinou strastí –, vyplývá z toho, že se člověk uchýlí k loupení pokaždé, když to pro něj bude snadnější než práce. Dějiny nám to ukazují dosti jasně. A za těchto podmínek jej nezastaví ani morálka ani náboženství.

Kdy potom loupení skončí? Ustane, až když bude pro člověka bolestnější a nebezpečnější než práce."

0/0
7.5.2017 16:25

J14a43r52o79s26l76a25v 11C25h44u81d26á39č71e18k 7664255126355

I když si myslím, že morálka a dobrá sociální kontrola může loupeže omezit. Pokud ne, tak musí nastoupit policie, soudy a tresty.

0/0
7.5.2017 16:29
Foto

F22r40a61n68t71i85š43e35k 55K19š39í13r 2609456275

Ano, s ojedinělým loupením lze bojovat celkem snadno, horší to je, když se loupí skrze Zákon. Tady je pak každá rada drahá.

Já na Bastiata narazil asi před 5ti lety v jeho eseji Rozbité okno (http://bastiat.cz/co-je-videt-a-co-neni-videt-i-rozbite-okno/) a protože jsem ho neznal, myslel jsem si, že to píše někdo kdo žije v současnosti a ty příměry z historie používá proto, aby mu každý rozuměl. Jaké bylo mé překvapení, že tohle napsal přibližně před 200 roky.

Člověk se učí celý život. :-)

+2/0
7.5.2017 16:43



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.