Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a34r64o42s25l11a40v 29C20h84u11d90á64č12e19k 7284215946415

Tak důvodem vzrůstu nebyli Číňané, ale především Japonci. Viz zprávu ČTK:

http://ekonomika.idnes.cz/bitcoin-virualni-mena-kurz-dde-/eko-zahranicni.aspx?c=A170502_133513_eko-zahranicni_rts

0/0
doporučit
2.5.2017 14:28

J44a43r59o56s98l49a76v 46C94h58u52d98á41č90e75k 7284395956495

Průměrná cena bitcoinu dle https://bitcoin.nl/ teď kmitá mezi 1 306 a 1 320 eury. Cena na www.bitcoin.de se již vyšplhala na 1 275 eur.

Pro jistotu poznamenávám, že to nijak negarantuje, že se kurz během hodiny nepropadne, i když to neočekávám.

0/0
doporučit
2.5.2017 9:29

J66a29r32o23s97l31a34v 83C48h96u22d55á79č27e20k 7594965186765

Zajímavý článek, možná vysvětlující růst ceny bitcoinu a etheru v minulých dnech. Nejistoty ve světě způsobují poklesy fiat měn a růst ceny alternativních měn.

https://techcrunch.com/2017/04/28/bitcoin-and-ether-prices-hit-all-time-high/

0/0
doporučit
2.5.2017 9:07
Foto

F64r91a48n63t45i69š66e85k 68K98š87í83r 2789326705

Podle mě se Bitcoin stává alternativní měnou, čím dál více používanou ke směně. Je jasné, že vzhledem k omezenému množství, je Bitcoin silně podhodnocen. I když jeho cena roste, dnes je to myslím 33000,- Kč za Bitcoin, je to stále málo. Pokud Bitcoin přežije přechod na nový způsob dělení bloků, můžeme očekávat jeho cenu kolem 1mil. Kč. Zde odborníci vidí strop a kolem této ceny by měl Bitcoin oscilovat ? Úkolem burzy je tedy najít jeho cenu tak aby odpovídala reálné poptávce. Je to období, kde se bude, na této kryptoměně, několik let více méně jen vydělávat. R^

+1/0
doporučit
1.5.2017 17:32

J38a22r22o30s61l35a74v 65C37h49u81d13á72č81e31k 7414775196625

Díky za rozumný a fundovaný příspěvek. Souhlasím s Vámi.

PS. Před chvílí dosáhla průměrná cena bitcoinu dle bitcoin.nl na směnárnách dokonce 1 286 eur, pak klesla na 1 269,13 eur v tomto okamžiku. Před 24 hodinami byla tato cena 1 207 eur/1 btc. Je to veselý 1. máj pro všechny bitcouny. :-) I když sám si myslím, že peníze lidi šťastné nedělají jsou jen prostředek ke štěstí.

Na bitcoin.de, která se pohybuje pomaleji a méně osciluje je cena nyní 1 240 eur/btc.

PPS. Pochopitelně se cena asi zase na čas propadne. Hrozí tu také riziko, že kdyby se bitcoin business a bitcoin jako alternativní měna skutečně rozjel, tak jak píšete, že zasáhnou některé mocné státy proti němu.

0/0
doporučit
1.5.2017 17:47
Foto

M40a57r28t64i86n 53F40a45l64t84ý59n 9231426334198

Dělejte, vážený, hlupáky z někoho jiného.

Podle vaší oscilace, na 1 bitcoinu by Čínan vydělal v průměru 14€. Kolik by jich musel nakoupit, aby se to vyplatilo?

Netřískejte s námi o zem a nesnažte se vzbudit dojem, že jde v Číně o něco masového. Kolik těch opravdu bohatých do toho opravdu jde z těch co na to mají a smějí?

Kdyby TOHLE pofiderní virtuální kšeftování mělo skutečně charakter "lukrativního byznysu", jak se tu neustále snažíte lidem vnutit, pak by už dávno tohle vše měli pod kontrolou Američani a Rusové.

Rv

+1/−1
doporučit
1.5.2017 16:11
Foto

F87r97a47n76t56i51š88e36k 20K24š62í65r 2939146475

Nemůžete dostat pod kontrolu něco co není centrálně distribuováno a kontrolováno. To je právě hlavní výhoda Bitcoinu, že není navázán na žádnou centrální banku ani politické spekulace. Takže vaše tvrzení, které je mylné, spíše reflektuje fakt, že nechápete co to Bitcoin je.

+1/0
doporučit
1.5.2017 17:41

J67a20r73o26s90l23a19v 57C34h75u30d88á20č79e77k 7364495796625

Pokračování

Pokud teď zkrachují některé řecké, italské nebo španělské banky, některé jsou již v problémech, tak se dostanou do problému i německé banky, které jim půjčily nebo jisté produkty garantovaly. Ani německý stát nemůže krýt všechno. Pak může dojít k pořádné krizi srovnatelné s krizí v r. 1929.

Bitcoin je pro některé mimo jiné pojištění pro případ, že k něčemu takovému dojde a cena dolaru, eura a japonské měny (které jejich centrální banky stále po miliardách tisknou) se pořádně propadne.

0/0
doporučit
1.5.2017 21:13

J92a32r92o11s62l21a50v 30C17h49u33d86á45č41e26k 7264495486265

Pardon, toto patřilo pod pana Faltýna.

0/0
doporučit
1.5.2017 21:32

J41a94r78o50s22l10a35v 61C78h56u42d87á23č85e41k 7214245736185

Pane Faltýne, děkuji Vám za příspěvek do diskuse. Vidím, že Vám stále bitcoin a mé informativní články o něm vadí.

Na podzim v roce 20313 jsem zde publikoval svůj první článek o bitcoinu. Tehdy byla jeho cena 200 eur. Tehdy jste jej Vy i pár dalších srovnávali s nějakými céčky (nevím co céčka jsou, v Česku již 40 nežiji) a tvrdili jste, že to je bublina, která rychle splaskne. Cena tenkrát během několika měsíců vyletěla na 1 000 eur (do businessu vstoupili Číňané), aby se začátkem roku 2014 propadla, loni opět začala stoupat tak, že se za 2016 zdvojnásobila a překročila hranici 1 000 eur. Nyní je cena bitcoinu přes 1 200 eur a to je šestinásobek ceny bitcoinu, když jsem zde o něm začal psát. Pro ty, kteří tehdy něco bitcoinů za 200 eur za kus koupili a si je ponechali, to je pěkný zisk za necelé čtyři roky.

Začátkem tohoto roku jsem zde publikoval několik informativních pozitivní článků o bitcoinu (např. "Gratulace všem bitcounům") a napsal jsem, že jeho cena může dále stoupnout a též varoval, že se cena může propadnout. Vlastně jsem napsal, že by bylo bláznovství je teď kupovat, ale že není jisté, zda cena nebude stoupat dál. Poznamenal jsem tehdy, že mi nikdo nemusí děkovat pokud díky mému článku nakoupí bitcoiny a vydělá a také že nenesu odpovědnost za to, když prodělá. Jak se dalo skoro čekat, tak cena bitcoinu (díky novým regulacím v Číně) na necelé dva měsíce klesla. Po propadu ceny jste tehdy napsal blog, že bitcoinová bublina konečně splaskla. V článku jste dal odkaz na můj článek "Gratulace všem bitcounům" a nesmírně jste kritizoval, že nechci nést žádnou odpovědnost za to, když někdo na bitcoinech prodělá. Pane Faltýne, u mých důležitých článcích o tom, jak kupovat uchovávat a prodávat bitcoiny jsem vždy napsal, že jde o riskantní business, který by člověk měl podnikat jen s penězi, o které bez velké bolesti může přijít.

0/0
doporučit
1.5.2017 20:48

J21a15r49o92s12l17a11v 88C83h57u93d63á37č86e32k 7474665246815

Oprava

Nejednalo se o článek "Gratulace všem bitcounům", ale o článek "Bitcoinová horečka", kde jsem napsal toto:

Pokud vyděláte, nemusíte mi děkovat. Pokud proděláte, tak nadávejte pouze sobě, že jste naletěli, v něčem udělali chybu nebo prostě neměli štěstí. Nenesu žádnou odpovědnost za vaše eventuální prohry. Pochopitelně půjde též o to, zda dobře odhadnete, kdy prodat. Osobně si však myslím, že i když se kurs občas propadne, a vy propásnete zavčas prodat, tak dříve či později zase stoupne nad dnešní hodnotu či hodnotu, kdy jste nakoupili.

Zdroj: http://chudacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=578432

0/0
doporučit
1.5.2017 22:13

J80a11r36o58s71l72a73v 60C20h10u14d30á11č51e40k 7374215916125

A zatím si stále stojím.

To, co jsem výše citoval, jsem uvedl tímto, z čehož dle mne by mělo být jasné, že jde o riskantní záležitost:

Chcete se tohoto bláznovství zúčastnit a máte trochu peněz, které rok až dva nebudete potřebovat a bez velké bolesti o ně můžete i přijít? V tom případě ....

Zdroj: http://chudacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=578432

0/0
doporučit
1.5.2017 22:16

J75a42r21o20s51l14a84v 91C15h10u89d47á73č96e42k 7924175836555

Pokračování

Nejsem pánbíček ani "velký dobrý socialistický bos", který lidem vykompenzuje případné ztráty. Jsem agnostik, na Pána Boha nevěřím. Stejně tak nevěřím, že nějaký sociální stát může zcela ochránit lidi před ztrátami v hodnotě akcií, měn nebo jejich úspor. Správně jste tehdy poznamenal, že mnohé státy v Evropě do jisté míry (v NL je to do 100 000 eur) kryjí občanům jejich úspory v bankách pro případ, že banka zkrachuje (dokonce se na to teď vybudovaly fondy) a že vklady v bitcoinech nikdo negarantuje. To je pravda, ale jen do jisté míry. Státy sami o sobě nic nekryjí, ty případné ztráty zaplatí z peněz, které vybraly od daňových poplatníků (ti to neprávem odnesou, ale můžeme zde hovořit o solidaritě) anebo to zaplatí společně banky, které nezkrachovaly a jsou vlastně potrestány za to, že neriskovaly. Když byla na jaře v roce 2013 bankovní krize na Kypru, tak někteří občané, kteří u těch bank měli vklady o část svých peněz přišli. Legrace/smutné je, že ruští i západní podnikatelé, kteří u těch banek měli třeba i velké peníze o ně zpravidla vůbec nepřišli. Mám bývalého kolegu, který měl (a asi ještě má) na Kypru firmu. Zeptal jsem se ho, jak to tenkrát s jeho penězi dopadlo. Řekl mi, že o nic nepřišel, že stačilo jedno zavolání do Londýna, kde má holdingovou firmu a během několika hodin dostal peníze z Kypru na svůj účet v Londýně. Tak je to skoro vždy. Případné problémy v krizích, válkách atd. odnesou především "malí lidé". Neříkám, že to schvaluji, ale tak to na světě vždy bylo, je a asi i nadále bude. Tam, kde se snažili velmi ochraňovat "malé lidi", viz Venezuela, to po čase dopadlo ještě hůře.

0/0
doporučit
1.5.2017 21:11

J77a29r37o56s90l87a78v 37C91h21u95d59á21č55e64k 7474495696895

Ještě jednou vkládám pokračování, které patří sem.

Pokud teď zkrachují některé řecké, italské nebo španělské banky, některé jsou již v problémech, tak se dostanou do problému i německé banky, které jim půjčily nebo jisté produkty garantovaly. Ani německý stát nemůže krýt všechno. Pak může dojít k pořádné krizi srovnatelné s krizí v r. 1929.

Bitcoin je pro některé mimo jiné pojištění pro případ, že k něčemu takovému dojde a cena dolaru, eura a japonské měny (které jejich centrální banky stále po miliardách tisknou) se pořádně propadne.

0/0
doporučit
1.5.2017 21:35

J84a54r86o79s68l59a29v 62C40h32u68d58á33č52e64k 7234825476845

Myslím si, že Čínu podceňujete, ale to Vám asi nevyvrátím. Na webu je spousta publikací o tom, že v Čině se kupují a prodávají bitcoiny ve velkém. Existuje dokonce webová stránka, kde je možno real time sledovat, kde a kolik bitcoinů je právě koupeno. Nevím však do jaké míry je spolehlivá. V Číně jsou velké firmy ("minérů"), které udržují bitcoinovou síť a "těží" takto bitcoiny. Takže Čína významně ovládá jak bitcoiny, tak jejich těžbu.

Jediné v čem s Vámi souhlasím je, že je s podivem, že prozatím hodně málo skutečně bohatých ve velkém začalo bitcoiny nakupovat. Tuto otázku jsem si položil také. Nemám na ni odpověď. Domnívám se, že je to jako ve všem. Skutečně bohatí nemusí příliš riskovat a počkají si na okamžik, kdy bude jisté že bitcoin uspěl. Pak je nakoupí ve velkém a cena bitcoinu pak, pokud k tomu dojde, ještě více stoupne.

Pane Faltýne, děkuji Vám ještě jednou za zájem o mé články.

0/0
doporučit
1.5.2017 21:31

J30a32r71o75s91l80a18v 50C78h90u19d58á91č33e27k 7974115906485

A ještě toto. Píšete

"Dělejte, vážený, hlupáky z někoho jiného.

Podle vaší oscilace, na 1 bitcoinu by Čínan vydělal v průměru 14€. Kolik by jich musel nakoupit, aby se to vyplatilo?"

Žádné hlupáky z nikoho nedělám. To kmitání o v průměru 14 eur, se konalo včera, kdy již směnárny v Číně zavedly poplatky za transakce. Já jsem však psal o tom, že výkyvy v kurzu během dne Číňané používali dříve a tenkrát byly větší.

Za druhé: pokud kurz osciloval o zhruba 14 eur, a těch kmitů tam bylo víc (a víc jich bylo), a někdo by několikrát nahoře prodal a dole koupil, tak těch 14 eur vydělal několikrát. 14 eur je o něco více než jednou procento současné ceny, takže obchodník by mohl během jednoho dne vydělat několik procent, což není špatné. A teď pozor: pokud jsou na směnárně poplatky za transakci, např. 0,5 procenta, tak by při kmitání o 1 procento obchodník nic nevydělal. Ztratil by totiž 0,5 procenta při prodeji a 0,5 procenta při nákupu. Proto jsou ty transakční poplatky tak důležité.

0/0
doporučit
2.5.2017 9:43

J68a96r70o35s48l14a33v 61C72h16u56d42á80č10e63k 7484675226775

Pane Faltýne, podrobně jsem Vám odpověděl na Váš příspěvek a tímto zde diskusi s Vámi končím. Myslím si, že burzám, směnárnám a bitcoinu nerozumíte a je těžké o tom s Vámi diskutovat. Pokud se budete chovat alespoň trochu slušně, tak Vás mazat nebudu, ač tu v podstatě trolujete, protože reagujete na něco, čemu nerozumíte, a to tak, že záležitosti (asi nevědomě) překrucujete a neprávem napadáte mne jako autora článku. Dle mne se tímto jen zesměšňujete, ale klidně to dělejte dále.

Napsal jste: "Kdyby TOHLE pofiderní virtuální kšeftování mělo skutečně charakter "lukrativního byznysu", jak se tu neustále snažíte lidem vnutit ..." Nikomu se nesnažím nic vnutit. Vždy jsem zmiňoval rizika investic do bitcoinu. Pravdou však je, že někdy jeho cena hodně stoupá. Pokud napíšete, že tam jsou rizika, tak s Vámi souhlasím, to říkám také. Když jste psal, že bitcoin brzo zkrachuje (bublina splaskne), tak jste se mýlil. Bitcoin, jako vše, co jednou začalo, skončí a to mnohem dříve než skončí naše planeta, např. tak, že spadne na Slunce. ;-)

Ve Vašem blogu o mém článku, kde jste ani neotevřel diskusi, jste se ptal proč o bitcoinu píši. Píši o něm proto, že jej z pohledu matematiky, informatiky i ekonomie považuji za zajímavý projekt. A jako důchodce si klidně s bitcoiny v malé trochu hraji.

Přeji Vám mnoho úspěchu ve Vašem blogování. Nejste můj šálek kávy, ale proti gustu žádný dišputát.

Doufám, že až (spíš když, jisté to není) bitcoin se uchytí a skutečně značně stoupne v ceně, že nebudete závistivě kritizovat ty, kteří na něm vydělali a které jste dříve považoval za hloupé nebo naivní. Pane Faltýne, závist je strašná vlastnost (tímto neříkám, že jste závistivý, to nevím).

0/0
doporučit
2.5.2017 10:20



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.