Diskuse

Letní čas

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jsem rad, ze jsem pobavil a diky z vsechny palecky. :-)

0 0
možnosti
Foto

Diky za pochvalu a jsem rad, ze jsem pobavil.

1 0
možnosti
JS

Vidíte, a přitom ten delší večer a více času je jen iluze. Ve skutečnosti je "díky" letnímu času večer kratší, protože v určitou dobu je už o hodinu více, než by bylo s časem středoevropským. Takže když se třeba v létě rozhodnete jít grilovat na zahrádku od 20 do 22 hodin, začnete a taky skončíte prakticky o hodinu dříve. Jen máte iluzi delšího dne, protože končíte ještě za světla.

Já s SEČ bych si mohl u ohně nebo grilu užívat ještě hodinku, sice za soumraku a tmy, ale i to má své kouzlo. Pro ty s LČ by to už bylo pozdě. Stejného efektu by se dosáhlo tak, že si v práci (pokud se váš den řídí touto činností) domluvíte, že začnete i skočíte o hodinu dříve.

Paradoxně ale tuto možnost většina schvalovatelů letního času zásadně odmítá. Přitom třeba i tu hospodu a obchody by měli otevřené vlastně o hodinu déle. A kdyby se i tam rozhodli, že si udělají posun pracovní a otevírací doby, efekt by byl stejný jako při letním čase. Já vím, že to není tak snadné, ale celé to ukazuje na zbytečnost takto s časem manipulovat. Nic tím nezískáme, jen si 7 měsíců zkracujeme den a přesvědčujeme se, že ho máme přitom delší.

0 0
možnosti
Foto

"Stejného efektu by se dosáhlo tak, že si v práci (pokud se váš den řídí touto činností) domluvíte, že začnete i skočíte o hodinu dříve. "

S tím zcela souhlasím. Navíc by se tím dosáhlo, že pracovní doby lidí se budou ještě více různit a budou menší dopravní zácpy ve špičkách.

0 0
možnosti
Foto

:-)R^ anás na to máme jednoho pekaře protipusunového aktivistu:-)

0 0
možnosti
Foto

Jaromíre, díky za návštěvu.

Ten pekař jistě bojuje za to, aby byl "letní čas" po celý rok, aby si nemusel dvakrát ročně zvykat na nový čas. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Díky za pochvalu. Těší mě, že jsem pobavil.

0 0
možnosti
AM

Karma. Chodím pozdě spát a nerad brzo vstávám, ale patřím k těm výjimkám v této skupině, kteří si letní čas pochvalují, protože je večer dýl světlo (tedy podle času na hodinách, jímž se řídí program v TV, odchod z práce/školy..., takže je "delší" i odpoledne a později se ochlazuje. Pokud jde o "reset", mám jednodušší řešení - včera jsem, chtě nechtě, musel vztávat dříve, než jsem zvyklý, takže jsem pak šel výjimečně i brzo spát (tedy na svoje poměry...). A úplně to stačí. :-)

1 0
možnosti
JN

Večerní lidé? vždyť je to nesmysl. Jenom kvůli tomu pocitu, že sedí v hospodě do jedné ráno si musí přetočit hodinky o hodinu kupředu. Ve skutečnosti je v jednu "teprv" půlnoc.

0 0
možnosti
Foto

Velmi Vám děkuji za příspěvek do diskuse. Vidím, že první brblal se ozval rychle. :-)

Copak nevíte, že slušní spořádaní lidé :-/ o půlnoci již dávno spí a nevysedávají po hospodách. :-)

2 0
možnosti