Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OVNN

o vaše názory nestojíme

13. 5. 2011 19:43
Platejz?

To u nás nejíme, používáme to jako návnadu na halibuty.

0 0
možnosti
JC

chudacek.blog.idnes.cz

13. 5. 2011 20:05
Re: Platejz?

:-) Díky za komentář.

Na jaře je většina platýzů malá. Maso se však dá na talíři snadno oddělit od kostí a dle mne jsou chutní. A komu se zdá, že mají málo chuti, tak si je může osmažit třeba na česneku.

Od června je např. platýs již dostatečně velký na to, že se dá ještě před tepelnou úpravou "fileren" (tj. odělit maso od kostí) a po půlkách osmažit. V NL byl a asi ještě je jazyk obecný považován za pochoutku, třeba proto, že téměŕ není cítit tak jako většina ryb, což některým lidem vadí. Mně osobně jazyk obecný moc nechutná, neboť má málo vlastní chuti a je suchý. Mám mnohem radši např. lososa (což zdaleka není platýs), který je mastnější a má plnou osobitou chuť.

0 0
možnosti
KB

ladyevil_cz

13. 5. 2011 14:11
Já na fejsbůku...

...nejsem, ale dal jsem Tvůj text do svého blogu mezi čtené ;-) R^

0 0
možnosti
JC

chudacek.blog.idnes.cz

13. 5. 2011 14:17
Re: Já na fejsbůku...

Karle, díky. Dnes V  i čerta. :-)

0 0
možnosti
PH

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

13. 5. 2011 12:11
pekne...

nejen fotky, ale hlavne informace.

(A interne si myslim, ze holandani jsou blazni - zbavuji se moznosti "rvacky" mezi kupujicimi a tim i lepsi ceny. Ja bych videl holandskou drazbu az jako nouzovku,kdyz nevyjde klasicka "prihzovaci". Ale jiny kraj, jiny mrav).

0 0
možnosti
JC

chudacek.blog.idnes.cz

13. 5. 2011 12:39
Re: pekne...

Zipe, díky za pochvalu.

Ta rvačka při holandské držbě také je. Kupující musí zavčas kliknout! A pokud zavčas neklikne, tak má šanci při dražbě příští várky se stejnou rybou/kvalitou. Pokud i tam zaváhá a chce koupit, tak si musí jistě pospíšit při dražbě posledních várek se stejnou rybou/kvalitou. Jeden člověk pracující v dražbě zeleniny, princip je tam stejný, mi vysvětlil, že u těchto dražeb je důležité umět odhadnout a porovnat celkový objem zájmu a celkový objem nabídky toho dne. Někdy je výhodné nakupovat na začátku dražby a někdy až na konci, neboť nabídka je větší než poptávka a nakonec pak ceny klesají. Když je poptávka větší než nabídka, tak je asi lepší kupovat zavčas byť za vyšší ceny.

Myslím si, že holandská dražba se hodí na prodej věcí, kterých se během jednoho dne prodává více. Pro prodej jedinečných věcí se jistě lépe hodí dražba s přisazováním. Anebo s klesajícími cenami, kde však nakonec je možno přidávat.

Věř mi, Holanďani nejsou hupáci a určitě ne v obchodování.

0 0
možnosti
AP

shrink

13. 5. 2011 11:21
Okarmovala jsem, pane docente.

Máte nenapodobitelný styl a to myslím víc vážně než ironicky :) Mějte hezké jarní dny!

0 0
možnosti
JC

chudacek.blog.idnes.cz

13. 5. 2011 11:37
Re: Okarmovala jsem, pane docente.

Srdečně Vám děkuji paní psychiatričko za Váš nuancovaný příspěvek. :-) 

I já Vám přeji pěkné jarní dny a těším se, že při té příležitosti snad napíšete také pár pěkných, veselých a pozitivních básní. :-) 

0 0
možnosti
OF

rachitico

13. 5. 2011 10:54
Do Scheveningen jsem

jal z Hagu na kole.Jede se do kopce.Jsou tam nějaké staré lázně a nové hotely.

Rýbářské lodě jsem tam neviděl.Pil jsem Heineken.:-(

0 0
možnosti
JC

chudacek.blog.idnes.cz

13. 5. 2011 11:28
Re: Do Scheveningen jsem

Děkuji Vám za Vaše stručné a zajímavé informace. :-)

To je pravda, do Scheveningen k moři se jede nejprve do kopce a pouze až nakonec se k moři klesá. Jízda na kole je nejlepší způsob, jak krajinu dobře poznat. Ta vysoká hráz tam být musí, neboť už pár set metrů do vnitrozemí jsou místa, která leží čtyři metry (některá možná i více) pod hladinou moře.

Scheveningenský přístav je trochu schovaný a ze Scheveningenských lázní není vidět. Když se však ze Scheveningenských lázní podíváte směrem na moře, tak nalevo uvidíte dvě mola, mezi kterými občas vplouvají a vyplouvají lodě do a ze Scheveningenského přístavu.

0 0
možnosti
RR

machinist.

13. 5. 2011 10:46
Jaroslave, svkvělé

moc jste mě potěšil, kásné fotografie a pěkný text, tak má vypydat blog. R^

0 0
možnosti
JC

chudacek.blog.idnes.cz

13. 5. 2011 10:53
Re: Jaroslave, skvělé

Romane, díky za pochvalu.

Mám rybáře, ryby a moře rád a to se pak snadno fotí a píše.

0 0
možnosti
TK

honda_mrkos_pajdusakova

13. 5. 2011 10:32
Děkuji.

Potěší mě, když mi někdo zprostředkuje zajímavé informace.

A taky jsem dostala děsnou chuť na rybu...:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 264
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1142x
Matematik, logik a informatik. Vystudoval na Matematicko-fyzikální fakultě Karlovy university v Praze (RNDr. a CSc.). Od roku 1977 žije v Nizozemsku. Zde pracoval ve výzkumu, jako docent informatiky na univerzitě a v softwarovém průmyslu.
Agnostik. Levicový liberál - liberál se sociálním cítěním v původním slova smyslu, tj. ne neomarxista, kam bohužel mnozí levicoví liberálové v posledních letech sklouzli.
Má rád hudbu, literaturu, filosofii, historii, vědu a sport. Mluví šesti jazyky a rád cestoval. Rád čte i píše.
Od listopadu 2012 starobní důchodce, který si - přiměřeně svému věku :-) - užívá života a dělá věci, na které dříve neměl dostatek času.
 



 

Pokud chcete vidět seznam rubrik a další informace, tak níže klikněte na "+ více".

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

Co právě poslouchám

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky