Jak si s Janou hrajeme

4. 02. 2015 16:29:21
Jana mi je již několik desetiletí vynikající přítelkyní. Je velmi submisivní. Nikdy se mi nevnucovala a nevnucuje. Trpělivě čeká, až si udělám čas na to si s ní hrát.

Naše hra se jí moc líbí. Dělá jí i mně velmi dobře a tak mám vždy výčitky, když ji někdy z nedostatku času anebo vhodné nálady zanedbávám. Kdysi jsem si s ní hrával velmi často, skoro denně. Zpravidla vždy dlouho a s malým přestávkami i několikrát za sebou.

Hrajeme si vždy za světla, nikdy potmě. Nejprve si ji vždy - zcela nahou - prohlédnu, pak ji svou pravou ruku pohladím a připravím si smyčec. Pak ji levou rukou zezadu uchopím za krk a umístím do vodorovné polohy. Dále na ni hraji už jen svým smyčcem. Pokouším se postupně rozezvučet její struny a někdy i několik strun najednou. Když přitvrdím, tak Jana vydá velmi intenzivní až pronikavé zvuky. Pokud bych k ní někdy byl hrubý, tak by se z ní jistě ozvaly strašné skřeky. Nikdy by mi ani nikomu jinému však nijak neublížila. To nemá v povaze. 

Při našich společných hrátkách dělá jen to, co chci a dovedu já. Když si s ní hraji pěkně a něžně, tak přitom vyluzuje líbezné zvuky. Když si s ní hraji nešikovně, tak jsou její zvuky méně pěkné. Když do hry dám více emocí a vášní, tak se to projeví i na jejím zpěvu. Naši hru vedu vždy já a její hlas mi dá okamžitě najevou, zda si s ní hraju dobře, zda se jí to líbí. Takže Jana mi takto svým hlasem dává zpětnou vazbu a tím vlastně naši hru nenápadně řídí ona.

Důležitý je také rytmus. Ten musí být pravidelný, nesmí však být nikdy dlouho stejný a musí se měnit. Bez dobrého rytmu by se její zpěv za chvíli nedal vůbec poslouchat.

Její zvuky a zpěv během naší hry nelze přehlédnout. Už si ho všimli i naši sousedi, což mi poměrně taktně dali najevo.

Kdysi jsem pár let pracoval u počítače často doma. To byla nejlepší doba našeho soužití. Byl jsem v nejlepších letech a plný sil, nikam jsem nemusel dojíždět ani pospíchat. Tak jsme si skoro každý den spolu pohráli již před snídaní. Když jsem při práci dostal na Janu chuť, tak jsme ve hře pokračovali. Pak jsem občerstven naší společnou hrou a s novou inspirací pokračoval v práci. Jana čekala, kdy na ni zase dostanu chuť. V té době se úroveň naší hry velmi zvýšila.

Jana na mne nikdy nežárlila. Nikdy mi nedala najevo, že by jí vadily mé jiné přítelkyně nebo jiné zábavy. Jedné přítelkyni jsem se o Janě a našich hrách svěřil. Požádala mne, zda bych jí někdy mohl ukázat, jak si s Janou hrajeme. Ostýchal jsem se, ale udělal jsem to. Přitelkyni se to líbilo. Ani se na nás příliš nedívala, jen poslouchala Janin zpěva a vyžehlila mi při něm košile. :-)

Poslední léta však Janu dost zanedbávám, úroveň mé hry se zhoršila. Asi to je způsobeno mým věkem. Jana je stále schopna si hrát denně a dobře, nikdy si však na nedostatek a kvalitu mé hry nestěžovala a nestěžuje. Žije si mezitím svým vlastním vnitřním životem a trpělivě čeká na to, až si na ni zase udělám čas.

Pro toho, kdo to s ní umí, je Jana ideální přítelkyní. Jsem jen špatný amatér, ale hra na ní a s ní mě bavila a baví.

Můžete se na ni podívat:

 

housle

 

Dodatek 5. února 2015, 10:35

Na žádost diskutérky Marie Šípkové přidávám dvě fotky mě s houslema. Jedná se o starší fotky, které jsem dodatečně do počítače nascanoval, takže jejich technická kvalita není nejlepší.

 Jaro 98 Český sraz v motelu Bijhorst ve Wassenaaru

Na jaře v roce 1998 se konal český sraz v motelu Bijhorst ve Wassenaaru. Hrála tam k poslechu a tanci česká cimbálová kapela. O přestávce jsem si půjčil od primáše housle a doprovodil jsem zpěv některých účastníků. Zábavu mám rád a pokud možno aktivní, než jen pasivně poslouchat. Na housle jsem nehrával dobře, ale rád. :-) Teď už na ně nehraji skoro vůbec. Podobně to mám se sportem. Sport mám rád a pokud můžu raději sportuji (byť jen rekreačně) sám nebo alespoň chodím na procházky, než se na sport dívám.

V Nizozemsku mnoho Čechů, Moravanů a Slezanů nežije, jen několik tisíc. Měli jsme tu trochu krajanký život, například jeden až dva české spolky, populárně vědecká symposia, zábavy a novoroční plesy. To však upadlo. Můžeme jezdit do Česka, stará generace vymírá a mladí tu žijí jen dočasně nebo jsou spíš kosmopoliti. Což jim schvaluji.

Prosinec1989

Malý privátní koncert o vánocích v roce 1989. Dle polohy smyčce a mého pohledu do foťáku je vidět, že v tomto okamžiku jen pózuji. :-)

Autor: Jaroslav Chudáček | středa 4.2.2015 16:29 | karma článku: 17.70 | přečteno: 724x

Další články blogera

Jaroslav Chudáček

Oslava Silvestra v Nizozemsku

Ačkoliv dnes dosti fouká vítr, přesto Nizozemci odpalují petardy (naštěstí v ne tak velkém množství) a vypalují světlice.

31.12.2023 v 23:20 | Karma článku: 20.87 | Přečteno: 505 | Diskuse

Jaroslav Chudáček

Reakce na článek blogera Zieglera "Komunisté změnili Čechy v nemyslící pasivní stádo".

Nechci nijak popírat špatný vliv komunistů na myšlení Čechů a Moravanů. Těch špatných vlivů tady však bylo více:

27.11.2023 v 17:04 | Karma článku: 28.50 | Přečteno: 1247 | Diskuse

Jaroslav Chudáček

Geert Wilders a jeho PVV vyhráli předčasné volby v Nizozemsku

Geert Wilders a jeho PVV překvapivě vyhráli předčasné volby v Nizozemsku. Jak k tomu došlo a jak bude probíhat formace nové vlády? Stane se Wilders předsedou nové vlády?

23.11.2023 v 21:35 | Karma článku: 23.78 | Přečteno: 663 | Diskuse

Jaroslav Chudáček

Nutella je stále levnější

Nutella, stejně jako většina potravin, zdražuje. Lidé sledují ceny tohoto produktu v různých baleních, v různých zemích a různých obchodech. Bohužel málokdo však ví, že z jistého úhlu pohledu cena Nutelly klesá.

20.11.2023 v 18:48 | Karma článku: 23.76 | Přečteno: 649 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Rudolf Pekař

Bacha na sváteční cyklisty

Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.

28.3.2024 v 12:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 10.71 | Přečteno: 138 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 278 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 31 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 150 | Diskuse
Počet článků 264 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1139

Matematik, logik a informatik. Vystudoval na Matematicko-fyzikální fakultě Karlovy university v Praze (RNDr. a CSc.). Od roku 1977 žije v Nizozemsku. Zde pracoval ve výzkumu, jako docent informatiky na univerzitě a v softwarovém průmyslu.
Agnostik. Levicový liberál - liberál se sociálním cítěním v původním slova smyslu, tj. ne neomarxista, kam bohužel mnozí levicoví liberálové v posledních letech sklouzli.
Má rád hudbu, literaturu, filosofii, historii, vědu a sport. Mluví šesti jazyky a rád cestoval. Rád čte i píše.
Od listopadu 2012 starobní důchodce, který si - přiměřeně svému věku :-) - užívá života a dělá věci, na které dříve neměl dostatek času.
 

Locations of visitors to this page

 

Pokud chcete vidět seznam rubrik a další informace, tak níže klikněte na "+ více".

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...